PORADNIK KREDYTOWY

 
 

Uzyskujesz dochody na podstawie umowa zlecenie / umowa o dzieło. Czy możesz otrzymać kredyt?

Panuje przekonanie, że tylko osoby zatrudnione na umowę o pracę (i to najlepiej na czas nieokreślony) mogą dostać kredyt hipoteczny lub gotówkowy na długi okres.
Tymczasem coraz więcej osób pracuje na umowy o dzieło i umowy zlecenia.
Czy takie osoby też mogą otrzymać kredyt?

Obecnie coraz więcej banków udziela kredytów również osobom zatrudnionym na podstawie umów zleceń i umów o dzieło.

Jak długo muszę mieć umowę zlecenie / umowę o dzieło, żeby otrzymać kredyt?

Przy kredycie gotówkowym minimalny czas trwania takich umów akceptowanych przez banki to 6 miesięcy. Przy kredycie hipotecznym 6 miesięcy jest akceptowalne ale pod warunkiem, że do kredytu przystępujemy z inną osobą. Jeżeli do kredytu przystępujemy sami to wymagany okres to 12 miesięcy.

Czy umowa zlecenie / umowa o dzieło musi być podpisana na kilka miesięcy do przodu, aby dostać kredyt? 

Nie. Wystarczy że udokumentujesz historię uzyskiwania dochodów z tego typu umów. Część banków może też wymagać aktualnej umowy zlecenie/ umowy o dzieło.

Mam umowę zlecenie / umowę o dzieło z różnymi firmami czy dostanę kredyt?

Tak, banki akceptują umowy od różnych zleceniodawców.

Czy umowa zlecenie / umowa o dzieło musi być wystawiana co miesiąc?

Nie, umowy mogą być wystawiane z różną częstotliwością. Ważne, aby przerwa pomiędzy jedną a druga umową nie była dłuższa niż 3 miesiące.

Czy banki wyliczając dochód z umowy zlecenie / umowy o dzieło stosują ustawowe koszty uzyskania przychodu?

To zależy. Część banków faktycznie stosuje ustawowe koszty uzyskania przychodu (przy umowie zlecenie jest to 20%, a przy umowie o dzieło 50%) i o taką wartość pomniejszają dochód brany do wyliczania zdolności kredytowej. 
Jednakże są banki, którym wystarczy nasze oświadczenie o faktycznych kosztach jakie ponosimy przy wykonywaniu takich umów. Oznacza to, że akceptują prawie 100% naszego wpływu na konto. 
Są też banki na rynku które patrzą tylko na wysokość wpływu wynagrodzenia na konto i ten dochód przyjmują do wyliczenia zdolności kredytowej.

Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania kredytu przy umowach zlecenie / umowach o dzieło?

Banki nie stosują jednego standardu. Każdy bank ma swoją listę wymaganych dokumentów. Zazwyczaj są to: 
- umowy z ostatnich 6 bądź 12 miesięcy
- rachunki do umów od pracodawcy
- wyciągi z rachunku bankowego z wpływem wynagrodzenia 
- PIT za poprzedni rok podatkowy


KALKULATOR NAJNIŻSZEJ RATY KREDYTU

OBLICZYMY TWOJĄ ZDOLNOŚĆ KREDYTOWĄ - Skontaktuj się z nami

SPRAWDŹ NAJLEPSZE OFERTY - Skontaktuj się z nami

Sprawdzony Kredyt

« POWRÓT

KONTAKT

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez właściciela strony sprawdzonykredyt.pl - wyłącznie do celów doradczych
Pełna treść klauzuli.
Masz pytania? Zadzwoń:
+48 607 97 98 87

Sprawdzony Kredyt

Do góry